Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Informatika>Žmogiškasis faktorius (2)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Žmogiškasis faktorius (2)

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Kaip atskirti gerą informatiką. Informatiko darbo "našumas". Patirties nustatymas. Atleidimas iš darbo. Talentų brandinimas. Darbo našumo skatinimas. Kolektyvo vidinė struktūra. Išvados.

Ištrauka

Be trijų programų inžinierijos dalių (procedūrų, metodų ir įrankių), galima išskirti dar vieną, ko gero pagrindinę jos dalį- žmones. Nuo žmonių, jų sugebėjimų, dažniausiai ir priklauso projekto sėkmė ar nesėkmė, tuo tarpu kiti programų inžinierijos komponentai, tik palengvina projekto įgyvendinimą, arba sužlugdymą. Kaip projektui parinkti "reikalingus" žmones, kaip užtikrinti, kad kolektyvas būtų palankus gerų specialistų atsiradimui bei tobulėjimui? Šis klausimas dar nėra iki galo atsakytas.


Kaip atskirti gerą informatiką?

Šis klausimas buvo nagrinėjamas dešimtmečius, bet išsamaus ir konkretaus atsakymo nerasta. Buvo bandoma sukurti gerų ir blogų informatiko bruožų sąrašą, bet tas sąrašas dažnai gaudavosi prieštaringas ir nepilnas. Presmanas ir Heronas siūlo tokį variantą:
Savybės, būdingos geriems kompiuteristams:
• kūribingi
• savo darbo fanatikai
• turi gerą intuiciją (ne visada pakanka patirties ir įgūdžių sprendimui priimti).
• komunikabilūs (programuotojas, kurdamas programą turi tiksliai žinoti, ką reikia padaryti; informacijos gavimui reikia bendravimo su žmonėmis įgūdžių).
• moka patarti (klientas dažniausiai nežino ko jis tiksliai nori, todėl geras programuotojas turi sugebėti jam patarti).
• disciplinuoti, tvarkingi. Dažnai informatikams reikia derinti tarpusavyje šimtus arba net tūkstančius programos komponentų, kas, nesilaikant tvarkos, būtų absoliučiai neįmanoma.
• daugumos inžinierių dirbamas darbas yra panašus į kažkada padarytą ar netgi visai toks pats. Dėl to jie turi sugebėti atsekti tai, kas buvo jau padaryta. Tam reikia savotiškų istoriko ar net greičiau archeologo sugebėjimų- sugebėti suprasti praeities darbus, bei mokėti tai pritaikyti einamajam darbui.
• pagmatikai. Dažniausiai programų kūrimas reikalauja pragmatiško požiūrio, savaime suprantama, kad toks požiūris patenkina ne visų norus, bet kitokiu atveju informatikas-idealistas programą tobulintų be galo, jis netilptų į jokius grafikus, o klientas iš viso negautų jokio produkto. Pragmatiškas žmogus sutiks, kad kompromisinis sprendimas, dažniausiai būna naudingas netgi tada, kai keli pageidavimai ar programos reikalavimai būna neišpildomi.
• patyrę, išprusę. Sudėtingų programų kūrimui informatikas turi gaudytis naujausiose programų kūrimo priemonėse.
• organizuoti. Netgi su didžiausiais gabumais, patirtimi, geriausiais programų kūrimo įrankiais kūrėjas turės problemų, kurdamas didelės apimteis programų sistemas, jeigu jie nesugebės organizuoti darbo taip, kad kiekvieno atskiro žmogaus padarytas darbas, būtų be problemų integruojamas į projektą.
• kadangi šiuo metu vyksta informatikos technologijų revoliucija, geras informatikas turi sugebėti greitai persiorentuoti prie naujų programų sistemos kūrimo įrankių.
• optimistai. Be optimizmo sunku kurti programų sistemas. Kai projektas atrodo "užstrigęs", geras specialistas vis tiek nepraranda vilties, slapta tikisi, kad sistemą privers veikti laiku ir ji taip patiks klientui, kad beveik nieko nereikės keisti ir netgi labai trumpas laikas, skirtas programai, nebus viršytas. Tai neleidžia jiems pulti į paniką, padeda programų kūrėjams psiekti tikslą.
• turi jumoro jausmą.

Savybės, kurios būdingos kompiuteristams, bet kurių geri informatikai turėtų vengti:
• nemėgsta dokumentuoti savo programų. Dėl to informatikams tenka praleisti daug laiko aiškinantis ką yra parašę jų pirmtakai, arba net jie patys.
• mėgsta dirbti vieni. Kuriant programų sistemas, dažniausiai vieno žmogaus nepakanka, bet kai kurie programuotojai niekaip nesugeba dirbti kartu su kitais.
• cinikai. Tai galima pavadinti profesine liga, nes ji atsiranda po ilgos programuotojo praktikos, kur vos ne pusę laiko žmogus praleidžia ieškodamas klaidų, kurių kartais ir nepavyksta pataisyti. Ilgainiui žmogus pradeda tikėti Merfio dėsniais.
• užsispyrę. Aptariant technines idėjas, jie dažnai nepripažįsta naujų idėjų, motivuodami savo ankstesne patirtimi.

Šiuo sąrašu stengtasi apibūdinti informatiką. Jų nereiktų suabsoliutinti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-07-30
DalykasInformatikos referatas
KategorijaInformatika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis18.26 KB
Autoriusvita
Viso autoriaus darbų160 darbų
Metai1998 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Zmogiskasis faktorius (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 1998 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą