Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Informatika>Žmogiškasis faktorius
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Žmogiškasis faktorius

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadas. Žmonės, dalyvaujantys projekto kūrime (Software person). Charakteringi bruožai. Projekto žmonės. Žmonių samdymas. Žmonių išugdymas. Žmonių atleidimas. Motyvacija. Motyvacijos rūšys bei aspektai. Personalo motyvavimas. Ideali darbo vieta. Elgesys, skatinantis darbuotojus siekti didesnio našumo. Komandų kūrimas. Komandų struktūros. Projekto sąveika su komandomis. Vieningos (jelled) komandos. Išvados.

Ištrauka

Yra keturi pagrindiniai PSI komponentai – procedūros, metodai, įrankiai ir žmonės. Ketvirtasis komponentas – žmonės - yra programinės įrangos (software) projekto širdis. Šis komponentas yra esminis ir visada yra projekto sėkmės ar nesėkmės priežastis. Tikriausiai nekyla abejonių, kad pagrindinė sėkmės priežastis yra žmonės.
Ką reikia daryti, kad projekto kūrime dalyvautų geri, profesionalūs žmonės, kaip išsiugdyti tokius darbuotojus iš jau dirbančių įmonėje, kai personalo samdymas nesuteikia galimybių parinkti specialistus ir kaip sukurti darbingą aplinką - tai klausimai, į kuriuos bus bandoma atsakyti šioje temoje.

2. Žmonės, dalyvaujantys projekto kūrime ( Software person )

2.1. Charakteringi bruožai

Pirmiausia reikėtų pasakyti, koks žmogus laikomas programų sistemos kūrimo dalyviu. (angl. software person). Kažkokio savybių katalogo nėra, tačiau Pressman ir Herron pateikia tokius žmogaus, dalyvaujančio PS kūrime, charakteringus bruožus:
• Jis turi būti kūrybingas (creative). Programų sistemų inžinierius (software engineer) dažnai pradeda nuo tuščio popieriaus lapo ir sukuria programą, sprendžiančią kokias nors sudėtingas problemas.
• Jis turi būti "apsėstas" (obsessive). Kai aptinkama problema, visa PS inžinieriaus energija turi būti nukreipiama į mažą programos dalį, kuri nefunkcionuoja. Inžinierius turi dirbti nenuilsdamas tol, kol nebus rastas problemos sprendimas.
• Jis turi turėti gerą intuiciją (intuitive). Pasitaiko atvejų, kai intuicijos padedamas inžinierius ras problemą, kai, tuo tarpu, bet kokie techniniai įgūdžiai yra beverčiai.
• Jis turi būti linkęs bendrauti, komunikabilus (communicative). Kad galėtų sukurti programą, sistemų inžinierius (system engineer) turi tiksliai suprasti, kas turi būti padaryta. O tam, kad tai suprastų, asmuo, kuriantis programą, turi sugebėti gauti reikiamas žinias apie problemą iš žmonių, kuriems reikia tos problemos sprendimo.
• Jis turi sugebėti aiškinti (consultive). Daugeliu atveju žmonės, kuriems reikia programų sistemos, neturi jokio supratimo kaip tą sprendimą įgyvendinti. Dažniausiai klientas turi bendrą supratimą, kas turi būti tenkinama. Sistemų inžinierius turi padėti klientams suvokti, ko gi jie iš tiesų nori.
• Jis turi būti tvarkingas (discilplined). Efektyvių bei kokybiškų programų sukūrimui sistemų inžinierius turi integruoti šimtus, o kartais ir tūkstančius atskirų komponentų. Be tvarkos šiame procese prasidės chaosas.
• Jis turi sugebėti pažvelgti atgal (retrospective). Didžiuma sistemų inžinieriaus darbo yra pagrįsta tuo, kas anksčiau jau buvo padaryta. Sistemų inžinierius turi sugebėti pažvelgti į praeities darbą, suprasti, kas buvo daroma anksčiau ir sugebėti pritaikyti tai dabartiniams poreikiams.
• Jis turi būti praktiškas (pragmatic). Idealistas retai kada baigia šį darbą. Daugeliu atveju, kuriant kokybiškas sistemas, yra reikalingi praktiški pakeitimai, kurie gali nepatikti užsakovams. Idealistai bandys padaryti viską, kad užsakovas būtų patenkintas, kai tuo tarpu bus atsilikinėjama nuo grafiko. Tokiu atveju, klientas išvis negaus jokios sistemos. Tuo tarpu, realistas supras, kad kompromisinis variantas dažniausiai bus žymiai naudingesnis netgi tada, kai kažkas paliekama už borto.
• Jis turi būti prityręs, kvalifikuotas (skilled). Kad galėtų kurti programų sistemas (software), tenkinančias užsakovų poreikius, sistemų inžinierius turi suvokti kūrimo technologijas. Šiandien sistemų inžinierius renkasi tarp gausybės metodų bei programavimo įrankių.
• Jis turi būti organizuotas (organized). Netgi su geriausiais įgūdžiais bei technologijomis sistemų inžinierius pateks į bėdą, kai bandys sukurti didelės apimties, kokybiškas sistemas. Nebent sistema bus sutvarkyta taip, kad kiekvieno žmogaus darbas projekte galėtų būti lengvai integruojamas su kitų žmonių, dirbančių projekte, darbu.
• Jis turi sugebėti prisitaikyti (adaptable). Nedaug tėra technologijų, kurios keistųsi taip greitai, kaip kad programinės įrangos technologijų raida. Keičiantis technologijoms, sistemų inžinierius turi keistis kartu su jomis.
• Jis turi būti optimistas (optimistic). Be optimizmo niekas negalėtų arba nenorėtų dirbti programinės įrangos kūrimo versle. Giliai širdyje sistemų inžinierius tikisi, kad programa veiks iš pirmo karto, kad užsakovas bus patenkintas, kad reikės labai mažai ką keisti ir kad tiesiog žiauriai trumpas sistemos kūrimo darbų planas bus kažkaip sėkmingai įvykdytas. Nerealu ? Galbūt. Tačiau tai yra charakteringas bruožas, leidžiantis sistemų inžinieriui pasiekti tikslą.
• Jis turi turėti humoro jausmą (have a sense of humor). Versle yra daugybė dalykų, kurie yra juokingi – net, jei juokas ir neskamba iš visur tuo pačiu metu.

Tai buvo teigiamos asmens, dalyvaujančio PS kūrime, savybės. Pressman ir Herron pateikia tokius neigiamus jo bruožus:
• Jis rašo trumpai ir neišsamiai. Jam gaila laiko rašyti dokumentacijas. Ironiška, tačiau didžiuma sistemos kūrėjo (system developer) laiko sugaištama, bandant išsiaiškinti, ką gi nuveikė jų pirmtakai.
• Dažnai jis yra užsispyręs ar per daug pasitikintis savimi. Aptariant naujas technines idėjas, daugelis sistemos kūrėjų smarkiai pasikliauja praeities patirtimi. Tai yra girtinas bruožas, bet tik tada, kai nekliudo progresui.
• Jis yra vienišius. Dabartiniai projektai reikalauja komandinio požiūrio. Sistemos paprasčiausiai yra per didelės, o laiko terminai per trumpi, kad vienas žmogus sugebėtų visą darbą atlikti vienas pats. Tačiau kai kurie sistemų kūrėjai taip ir neišmoko dirbti drauge su kitais.
• Jis yra cinikas. Gyvenimo mokykla daugelį sistemų kūrėjų pavertė Merfio dėsnių pasekėjais. Nors tai ir yra pagrįsta gynyba prieš užsakovų užgaidas, kai kurie žmonės tapo tokiais cinikais, kad iš anksto susidaro savo Merfio dėsnius ir jais vadovaujasi.

Šių savybių nereikėtų naudoti kaip kokio nors katalogo. Šie bruožai yra pateikti supratimo, kas yra software person, dėlei. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-07-30
DalykasInformatikos referatas
KategorijaInformatika
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis28.33 KB
Autoriusvita
Viso autoriaus darbų160 darbų
Metai2001 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Zmogiskasis faktorius [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Vilniaus Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2001 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą