Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Informatika>Dirbtinis intelektas (2)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Dirbtinis intelektas (2)

  
 
 
123456789
Aprašymas

Valdymo sistemos. Praktinis panaudojimas. Žaidimas "aštuoni". Valdymo principų pavyzdžiai. Negrįžtamas principas. Principas su grįžimu. Paieška grafe. Įsivaizdavimo uždaviniai. Atgalinis ir dvipusis principas. Specializuotos valdymo sistemos. Komutuojamosios valdymo sistemos. Išskaidomosios valdymo sistemos. Skaičiavimo efektyvumas.

Ištrauka

Pažinimas gali būti aprašytas kaip minčių ir reakcijų į išorinius reiškinius rezultatas. Žmonėms pažintis suteikia labai dideles galimybes mokytis, priimti sprendinius ir prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos. Šis, iš pirmo žvilgsnio, paprastas ir tuo pačiu išskirtinis žmogaus sugebėjimas galėtų būti naudingai taikomas kompiuterinėse technologijose. Aukštesniame lygyje dirbtinio intelekto sistema gali būti sudaroma iš keleto modulių: duomenų bazės (toliau DB) – operacijų – valdymo, tarpusavyje bendraujančių ypatingai sunkiomis taisyklėmis. Kai žmonės tarpusavyje bendrauja kalbėdami, jie praktiškai be problemų vartoja pakankamai sudėtingus ir kol kas mažai suprantamus procesus. Yra labai sudėtinga sukurti sistemas, sugebančias imituoti ar suprasti, nors fragmentus žmonių kalbos.

Globali duomenų bazė – centrinė duomenų struktūra, naudojama dirbtinio intelekto (toliau DI) valdymo sistemos. Priklausomai nuo konkrečios užduoties, ši duomenų bazė gali būti paprasta (kaip skaičių matrica), arba sudėtinga (kaip didelė indeksuota reliacinė failų struktūra).
Taigi valdymo taisyklės taikomos globaliai duomenų bazei. Kiekviena taisyklė turi išankstinę sąlygą, kurią DB tenkina arba netenkina. Jeigu sąlyga įvykdoma, vadinasi taisyklė gali būti pritaikyta. Šios taisyklės panaudojimas pakeičia DB. Valdymo sistema išrenka, kurią būtent taisyklę reikia panaudoti, ir užbaigia darbą, kai globali duomenų bazė tenkina terminalo taisyklę (arba pabaigimo taisyklę).
Globali duomenų bazė prieinama visoms taisyklėms, nei viena DB dalis neprieinama kokiai nors tik vienai taisyklei. Vienos taisyklės neiššaukia kitų, tarpusavio taisyklių ryšys apibrėžiamas tik per globalią duomenų bazę.
Viena iš problemų, surištų su paprastų sistemų hierarchinių programų panaudojimu dirbtinio intelekto metodu, yra ta, kad duomenų bazės papildymas arba pakeitimas gali iššaukti pakitimus jau esamose programose, duomenų struktūrose ar programų naudojime.
Išskirsime keletą valdymo sistemos rūšių. Labiausiai jos skiriasi panaudojimu konkrečiose užduotyse. Uždavinius, kuriuos galima išspręsti keletu būdu, svarbiausia yra išsirinkti efektyviausią, nes taip bus atlikta mažiau bereikalingų procesų, ir taupomas laikas.

Dauguma DI panaudojimų susiję su operacijų sekos sukūrimu. Galima išskirti du pavyzdžius: darbo valdymas ir automatinis programavimas. Žaidimas "aštuoni" yra paprastas tokio tipo užduoties pavyzdys (jį naudosime ir kaip pavyzdį daugeliui šiame darbe valdymo principams iliustruoti). Žaidimo esmė labai paprasta – sudėlioti skaičius eilės tvarka. Turime kvadratą 3x3, jame yra 8 sunumeruoti kvadratėliai ir vienas tuščias ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-11-28
DalykasInformatikos referatas
KategorijaInformatika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis29.22 KB
AutoriusJustas
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai0 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Dirbtinis intelektas (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 4 Klasė/kursas
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą