Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Informatika>Trimatės grafikos spartintuvai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Trimatės grafikos spartintuvai

  
 
 
123456789
Aprašymas

Trimačio vaizdo spartintuvas. Architektūra. Veiksmai ir duomenų srautai GPU. Viršūnių apdorojimas. Trikampių paruošimas, interpoliavimas. Fragmentų apdorojimas. Tekstūrų skaitymas. Spalvų įrašymas. Kas liko nepaminėta. Kitos spartintuvo dalys. Spartintuvo panaudojimas. Kompiuteriniai žaidimai/grafika. Vektoriniai/srautiniai skaičiavimai. Efektyvumo palyginimas.

Ištrauka

Per pastaruosius keletą metų kompiuterinė grafika smarkiai pažengė į priekį, aplenkdama net Mūro dėsnį. Šiuolaikiniai trimatės grafikos spartintuvai gali saugoti ir apdoroti milžiniškus informacijos kiekius – 128MB video atminties jau tapo norma, o spartintuvai gali atvaizduoti šimtus milijonų trikampių per sekundę. Dar daugiau – šiuolaikiniai spartintuvai yra programuojami ir atlieka slankaus kablelio operacijas kiekvienam vaizduojamam taškui. Dėl milžiniškos skaičiuojamosios galios jie pradedami naudoti ir su grafika nesusijusiose srityse (vaizdų apdorojime, matriciniuose skaičiavimuose ir t.t.).
Šiame darbe trumpai pristatomi trimatės grafikos spartintuvai. Apžvelgiama jų architektūra, funkciniai įtaisai, konvejeriai, registrai, naudojamos išlygiagretinimo ir našumo padidinimo priemonės. Teoriškai įvertinama spartintuvų skaičiavimo galia ir pristatomi spartintuvais atliekami bendro pobūdžio skaičiavimai.

Įprastas trimačio vaizdo spartintuvas – specialios paskirties plokštė, dedama į asmeninį kompiuterį. Šiame darbe kalbama apie šiuolaikinius paprastiems vartotojams skirtus nebrangius spartintuvus. Konkrečiuose pavyzdžiuose pateikiami ATi R300/R350 grafinių procesorių duomenys; šie procesoriai yra gana nauji (R300 – 2002 rugpjūtis, R350 – 2003 balandis), ir naudojami Radeon 9500-9800 spartintuvų serijoje.
Trimačio vaizdo spartintuvas atlieka šiuos dalykus:
• Vaizduoja trikampius. Trikampis pasirinktas kaip universaliausia ir patogiausia skaičiavimams trimatės erdvės figūra, sudėtingesnės figūros susideda iš daugelio atskirų trikampių. Trikampį sudaro trys viršūnės, nusakomos kokiais nors duomenimis (pvz., 3D pozicija, paviršiaus normalės vektoriumi, ir t.t.). Viršūnių apdorojimą (transformavimą) galima programuoti (vertex shader).
• Trikampius padengia tekstūromis, ir atlieka programuojamus skaičiavimus kiekvienam vaizduojamam taškui (pixel shader).
• Atlieka neprogramuojamas operacijas: tekstūrų filtravimą, Z-buferizaciją, perspektyvos skaičiavimą, ekrano taškų "suliejimą", trikampių suskaidymą ir t.t.
Trimačio vaizdo spartintuvas "savaime" neatlieka tokių skaičiavimų, kaip šešėliai, atspindžiai, modelių animacija ir t.t. – visa tai išreiškiama tekstūruotais trikampiais. Pagrindinė spartintuvo paskirtis – trimatė grafika, tačiau jį galima panaudoti ir su grafika nesusijusiose srityse. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-25
DalykasInformatikos referatas
KategorijaInformatika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai17
Dydis37.13 KB
Autoriusagne
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai0 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Trimates grafikos spartintuvai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 1 Klasė/kursas
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą